The brand Kipling

Kipling is een merk dat al lang op de markt is en door velen gebruikt wordt. Het was vooral populair van 1990 tot en met 2000. Echter, zijn jongeren niet meer bekend met dit merk. Dit is een keer aan het maken, doordat het merk goed samengaat met de vintage mode trend van nu. In dit artikel geven we wat meer informatie over het merk Kipling.

Algemene informatie over Kipling

Kipling is in 1987 opgericht in Antwerpen te België, waar de eerste tassen bestonden uit gerimpelde nylon. Deze zijn nu iconische en meeste mensen die denken aan Kipling zien deze gerimpelde nylon tassen voor ogen. Tegenwoordig zijn Kipling producten over de hele wereld verkrijgbaar. In zeker 436 winkels in 80 verschillende landen. Verder kan je ze ook aanschaffen via warenhuizen of online webshops, zoals: maes & hills collection

De missie

Als we kijken naar de missie van Kipling dan is deze eentje van dromen. Er valt dan ook veel over te zeggen. Vertegenwoordigers van Kipling zeggen het volgende:

“We willen jou in staat stellen om je eigen weg te gaan. Daarom steken we al onze creativiteit en gedurfde ideeën in het ontwerpen van doordachte designs die informeel en cool zijn. Simpelweg, we ontwerpen tassen die jou op weg zetten én je leven lichter maken.’’ (bron: https://www.kipling.com/nl-nl/about-us/).

Kipling streeft ernaar om je te ondersteunen tijdens je nieuwsgierigheid over de wereld, je te verlichten en je reis in je leven te inspireren. Daarom maken ze graag tassen voor situaties waar je de tas multifunctioneel kan gebruiken, bijvoorbeeld bij het bezoeken van een land waar je nog nooit geweest bent. Veel mensen denken dat een tas een tas is, maar bij Kipling hopen ze dat hun tassen je nieuwsgierig maken en dat je durft je eigen leven te leiden. En dat hun tassen deze reis comfortabeler maken. Dat is hun missie.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *