4 misverstanden over linkbuilden

De wereld van de online marketing is altijd aan verandering onderhevig. Dit geldt zelfs in het bijzonder voor SEO (Search Engine Optimization). De regels op basis waarvan de ranking in Google worden bepaald veranderen namelijk met enige regelmaat. Geen wonder dat er dus soms misverstanden ontstaan over manieren om die ranking te verbeteren, waar linkbuilden er een van is. Wat betreft linkbuilden 

Backlinks zijn overbodig

Dit is niet alleen een misverstand; het is boven alles simpelweg niet waar. Sterker nog, van alle factoren die meewegen in je ranking in Google is je linkprofiel een van de meest belangrijke. Het verzamelen van backlinks is wat dat betreft dus altijd aan te raden.

linkbuilden

Hoe meer links, hoe beter

Dat een groter aantal aan backlinks uiteindelijk effectief kan zijn, dat klopt op zich wel. Toch is het zeker niet alleen maar de kwantiteit die het resultaat uit je linkbuilding activiteiten bepaalt. De kwaliteit van je backlinks is namelijk ook van groot belang.

Een sterke website scoort vanzelf links

Sommigen zijn van mening dat als je een inhoudelijk sterke website hebt, dat de backlinks dan vanzelf binnenstromen. In de praktijk werkt dit echter bijna nooit zo. Doorgaans genieten alleen bedrijven met een grote (inter)nationale beroemdheid deze luxe. Voor kleine organisaties die hard moeten werken voor elke euro gaat deze vlieger echter niet op.

Je mag niet meer gastbloggen

Tenslotte blijkt dat sommige marketeers ervan uitgaan dat je geen gastblog meer mag schrijven op een externe website. In deze blog verwerk je dan uiteraard een backlink naar jouw eigen site. Hoe dan ook, deze kwalitatief goede (maar wel kostbare) manier van backlinks verzamelen is nog altijd toegestaan. Als je het vervolgens ook nog goed aanpakt, dan heb je er nog aantoonbaar baat bij ook.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *